SALAMANCA, Spain

Vzpomněla jsem si, že jsem se tu ještě nezmínila o výletu do Salamanky.
Výlet pořádala studentská organizace AEGEE. Rozhodla jsem se jet, protože cena byla nižší, než kdybych si autobus platila sama, a navíc to bylo s určitou prohlídkou. Zároveň jsem taky měla možnost poznat ostatní studenty. Když se na to koukám zpětně, tak výlet byl sice super, ale asi bych na něj raději jela sama (s přáteli).

Vyjeli jsme asi v 10:30, soukromým autobusem. Cesta byla sice trochu delší, ale klidná. Snažila jsem se spát, což se mi moc nedařilo, tak jsem koukala z okna. A jak jsme se blížili k Salamance - na jih, tak jsem měla pocit, jako bych to tam znala. To okolí mi připomínalo  mé cesty z Cotos de Monterrey do Madridu :) V Salamance jsme asi 3x projeli stejnou cestu, tak nám bylo jasné, že řidič, nebo organizátoři, asi neví, kam přesně potřebujeme jet. Nakonec jsme konečně někde zastavili, tam nás vyhodili, a my jsme šli na Plaza Mayor.

Plaza Mayor je hlavní náměstí ve většině větších španělských měst. To v Madridu je velice známé, v Salamance velmi podobné, a taky známé. Tady v Burgosu ho máme také, i když vypadá trochu jinak. Na Plaze Mayor jsme si dali rozchod na oběd, každý se mohl najíst, kde chtěl, většina lidí šla do McDonalda, což jsem upřímně moc nepochopila. My (češi) jsme si tam došli jen na záchod, koukli na ty nekončící fronty, a šli si sednout na Plaza Mayor a sníst si vlastní svačiny. V rámci šetření peněz jsme si doma připravili sendviče ;)
Bylo cca 15°C... krásné počasí a teplo... :)
Zaujalo mě, že právě hodně lidí takhle sedělo na zemi na Plaza Mayor a jedli. V Čechách by asi všichni divně koukali na někoho sedícího na zemi na náměstí. Jako v Anglii si chodí sníst oběd do parku, v Salamance chodí na náměstí :) Nutno podotknout, že ale většina těch lidí tam jedlo donesené jídlo z McDonaldu.
V této pauze jsme si stihli i koupit nějaké pohledy, a v určitou dobu jsme opět čekali na Plaza Mayor na místě srazu.

Kluci organizátoři nám trochu ukázali centrum, což byla ta dobrá část tohoto výletu. Prošli jsme hlavní centrum, památky, viděli jsme katedrálu, hledali jsme žábu na zdi, viděli jsme sochu Lazarillo de Tormes se slepcem, vyfotili se na mostě, šli jsme okolo sadu Calisto a Melibea (což vám možná nic neřekne, ale pro nás - studenty španělštiny, co jsme už měli španělskou literaturu, to má docela význam), a ke konci jsme si teda dali rozchod s tím, že někteří z nás šli ještě na věž katedrály a zbytek šel kam se jim zachtělo. Já jsem váhala, ale nakonec jsem se rozhodla pro tu věž. Sice se platilo vstupné, ale doufala jsem, že to bude stát za to. A taky, že to stálo za to! :) Bylo to zajímavé se takhle vlastně procházet po "střeše", vidět jiné věci, a vlastně si uvědomit, jak muselo být těžké tu katedrálu postavit!! vždyť to bylo všechno z kamene! Jak to tam dostali? Zdálo se to jako neskutečná práce. Navíc tam byl pěkný výhled :)
Ve zbylém čase jsme si ještě došli na kafe, a pak opět na sraz na Plaza Mayor. Ze srazu jsme šli k autobusu, tam jsme si nechali těžké věci, vzali si jen to potřebné, případně kdo potřeboval, ten se převlékl, a šlo se na večeři. Původně se mělo jít asi hromadně ve skupině, ale protože každý chtěl jíst něco jiného, rozdělili jsme se, každý šel svoji cestou, a po večeři jsme se opět sešli na Plaze Mayor (počítáte to?).

Nastala noční část výletu, kvůli které jsem zmínila, že bych asi tento výlet příště vynechala. Organizátoři totiž asi chtěli, abychom zažili noční život v Salamance, který je jiný, než v Burgosu. To je pravda, Burgos všichni v tomto ohledu pomlouvají. První jsme zašli do naprosto nechutného baru. Když říkám nechutného, tak to vážně tak myslím! Nechápu, že si tam aspoň neuklidí záchody, nemluvě o tom, že na dámském netekla voda v umyvadle... Tam jsme teda byli asi od desíti do dvou ráno - prý kvůli levnému pití. Když už tam člověk byl teda nějakou dobu a vyhýbal se záchodu, tak si na tu nechutnost teda určitým způsobem přivykl, ale opravdu to byla síla. Kolem druhé jsme teda konečně odešli (až v jednu-dvě hodiny ráno totiž otevírají většinu klubů, a rozjíždí se to po té druhé...). Zapadli jsme do nějakého lepšího podniku, kde to asi mohlo být fajn, ale po nějaké době jsme odešli, začali bloumat plnými ulicemi (!!), jedna němka nás chtěla vzít do nějakého futurama baru, ten ale nakonec nebyl tak dobrý, jak čekala, pak nás vzala do nějakého přeplněného, tam nechtěla Markét, tak se vydala sama pryč, ale to se nám nezdálo ok, tak jsme ji šli hledat, volali jsme ji, a nakonec naštěstí brzo našli. Ona sama byla ráda, protože prý na ni chlapi volali a tak. Osobně jsem z nočního života v Salamance neměla moc dobrý pocit. Přišlo mi tam právě takhle v noci už dost nebezpečno. Také už byla dost zima a my jsme si chtěli někam sednout. Zachránil nás teda nakonec Kebab. Tam jsme si sedli, naprosto mrtví, a bavili se, jedli kebab, spali... postupně tam začali proudit další erasmáci, jiní lidé. Bohužel ten v půl páté zavíral, tak jsme odešli, a šli čekat na Plaza Mayor na 5:15, kdy byl sraz. Popravdě jsem nepochopila, proč to bylo až tak pozdě. My jsme byli mrtví, solidně jsme mrzli, a byli jsme dost mrzutí. Čekali jsme tam nakonec cca hodinu, protože jak to tak bývá, ani organizátor nedorazil včas, pak se na někoho čekalo, oni ani neměli naše číslo, natož aby nám organizátoři dali jejich číslo - to mi teda přišla zásadní chyba, my češi jsme teda byli ale tak unavení a naštvaní, že jsme si z toho nakonec začali dělat srandu, česky tam pokřikovat a smát se tomu, že nám nikdo nerozumí...
Stále mě dostávalo, že prostě v 5 ráno na hlavním náměstí ve městě, to vypadalo asi tak, jako na staromáku v sobotu odpoledne :D (nebo tak nějak přibližně) - prostě proudící davy lidí. Tady v tom městě potkáte asi víc lidí v noci, než ve dne.
Naštěstí jsme se nakonec teda dočkali všech, i autobusu, nastoupili jsme, a ani jsme nevyjeli za Salamanky, a už jsme skoro většina z nás spali. Já jsem v podstatě asi s jedním probuzením prospala celou cestu - musím říct, že takhle dobře jsem v autobuse ještě nikdy nespala :D trvalo to asi dvě hodiny a půl. Do Burgosu jsme dorazili v 8:30, došli domů a padli. Byl to vyčerpávající výlet...
salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca salamanca