NYC memories

Dneska to je přesně rok, co jsem si splnila můj velký sen a navštívila jsem NYC!!!! :)
(sice jsem tam byla ještě chvilku předtím, ale to nebyla pravá turistická návštěva)

Na poslední dny mého pobytu v USA jsem jela navštívit moji českou kamarádku Martu, která je v New Jersey. Bylo moc milé, že její hostrodině nevadilo, že jsem u nich byla, byli most sympatičtí. V sobotu jsme se teda ráno vydaly vlakem do NYC. Lístek stál 7 dolarů, takže se docela i vyplatí být takhle za městem, než si platit někde hotel.

Den jsme začaly tradičně snídaní v Dunkin Donuts, kde jsem si koupila koblihu a kafe :) Když zažít NYC, tak se vším všudy :)

Marta mi připravila prohlídku na míru. Řekla jsem jí, že nechci celý den běhat po NYC, že toho raději uvidím méně, ale chci si užít tu atmosféru, a fakt, že jsem tam :)

Vydaly jsme se teda metrem do Brooklynu, abychom si přešly Brooklyn Bridge. To bylo super, i když mě tam minimálně jednou málem srazil cyklista. Šílenci... :D
Odtamtud jsem měla možnost pokochat se mrakodrapy a z dálky i kouknout na Sochu Svobody, na kterou mi jinak nezbyl čas.

fotka z Brooklyn Bridge, focena na film ;)

Pak jsme šly dál, přes China Town, mám pocit, že jsme šly okolo Little Italy, a já jsem si užívala typické ulice New Yorku, které znám ze seriálů. Líbí se mi třeba požární schody, anebo mi přišlo strašně zajímavé patrové parkování :)

Dál jsme to vzaly na Grand Central. Nádraží známé z mnoha filmů. Co ale všichni neví je, že má zajímavá zákoutí. Třeba v jedné části, kde je "křižovatka chodeb" je klenba a když jdete s někým a každý si stoupnete na opačný rohy, tak můžete jen šeptat a ten druhý vás slyší, jako byste byli vedle sebe :) to bylo super. Nebyly jsme jediné, které jsme to tam zkoušely, ale tolik lidí to naštěstí ještě neví :)

Z Grand Central jsme pokračovaly mezi mrakodrapy tam a zpět, šly jsme do nějakých obchodů, kde jsem si splnila další sen a koupila jsem si červenou rtěnku v M.A.C. :D
Došly jsme k Rockefeller Center, kde jsme první strašně bloudily a lezly do špatných vchodů, a pas se prodraly mraky lidí, abych si mohla jít koupit vstupenku na Top of the Rock. Udělala jsem velkou chybu, že jsem si ji nekoupila online. Byla tam totiž šílená fronta a lístky byly už dopředu vyprodaný, takže jsem se tam nedostala na západ slunce, jak jsem si přála :( Koupila jsem si lístek a musela jsem asi ještě hodinu a půl počkat, než by mě tam pustili. Tak jsme se ještě v okolí prošly a pak jsme zapadly do Starbucks, kde se dalo sednout a bylo teplo. Ale všude bylo tolik lidí. Když už byl čas, tak jsem se vydala k Rockefeller, ale nějak jsem to nepromyslela, protože tam bylo šíííleně moc lidí. Nemohla jsem se tam prodrat, a navíc někde byli lidi, kteří nepouštěli jedním směrem. Tak jsem to musela celý obcházet, pak tam strkat do lidí a drát se dovnitř. Už jsem se fakt bála, že to nestihnu a propadne mi lístek, ale nakonec jsem se dovnitř dostala, našla jsem správný místo, kde nás pustili dovnitř a už jsem se konečně postupně dostávala nahoru. Byl to proces, protože člověk musí projít scannerama, dát věci na pás, pak se dál postupuje, přes nějakou výstavu, kde pouští film z historie Rockefelleru. Pak se pokračuje k frontě na výtah, a pak už člověk konečně šťastně stojí v tom výtahu, který vás za necelou minutu vystřelí nahoru :) jéééé

Jo, to je ten výtah. Bylo to tam skoro jako na diskotéce ;) hihi :) Výhled byl skvělý! Byla jsem ráda, že jsem šla na Top of the Rock místo Empire State Building. Empire je vyhlášený, ale většina lidí, co si začne zjišťovat rozdíl, se rozhodne jít na Top of the Rock. Z Top of the Rock je totiž hezky vidět Central Park a i ten Empire State Building, což je krásné na fotkách. Já mám teda bohužel jen noční, ale i tak to bylo super. Nedá se to popsat, a doteď mám furt pocit, jako by to byl sen. To mám i z Machu Picchu a jiných míst. Je to takové vzdálené, ale fotky mě utvrzují v tom, že jsem tam byla :) Tím, že jsem tam byla sama, tak jsem mohla mít vlastní tempo, ale zase jsem neměla, kdo by mě vyfotil. Navíc byla tma, tak to nebylo nejjednodušší. Ale nakonec jsem zastavila jednoho pána, kterému se povedla docela hezká fotka :)

Central Park, osvícené cestičky - super! :)
 Když už jsem se dostatečně vynadívala a byla mi zima, tak jsem slezla dolu a vyfotila jsem ten šílenej stromeček, kvůli kterému tam bylo tolik lidí (předpokládám). Nic extra, že? :D Nevím nevím :)
Našla jsem Martu ve Starbucks, ještě jsme se trochu prošly a pak sedly na vlak a jely zpátky do New Jersey, abychom se vyspaly na další den v NYC :)